dimarts, 27 de desembre del 2011

Prezi

Què és?
El Prezi és un programa que permet realitzar presentacions online. A diferencia del Power Point, el Prezi a partir d'un marc ens permet fer i variar el tipus de presentació d'una forma personalitzada.
Ens permet realitzar un zoom en aquells petits detalls que volem donar importància i ajustar el temps de cadascuna de les diapositives per tal de no preocupar-nos de passar-les.


A primera vista, sembla que el Prezi sigui un programa complex però no és així, per poder concretar millor el funcionament d'aquest programa a continuació deixo un tutorial per veure de manera mes clara el seu funcionament:






Animo a les persones que no coneixen aquest programa ha utilitzar-lo, ja que pots realitzar presentacions molt bones amb un resultat excel·lent. Personalment des de el moment que vaig aprendre el Prezi no tornaria ha utilitzar cap dels programes que utilitzava anteriorment com per exemple el Power Point.

dilluns, 26 de desembre del 2011

Identitat i Territori: El masclisme i la societat de consum

Aquest també forma part del mòdul de COED i GITIC, treball de 3 persones de elecció lliure del tema. Vam escollir aquest ja que és un dels grans problemes que patim en el nostre dia dia i no ens adonem, ens creiem que en aquest país tant avançat ja no es produeixen accions masclistes i que no ho som i nosaltres a través d'un estudi del masclisme volem mostrar que és molt present i volem lluitar per finalitzar amb aquest tipus de desigualtat.


Quin tipus de suport vam utilitzar per fer aquesta presentació?

  • Prezi:

En aquesta presentació no hem afegit vídeos ja que altre grup es centrava en el masclisme en els anuncis publicitaris. Aquest estava distribuit en diferents apartats per fer una bona explicació:
  • Què és el masclisme?
  • Causes.
  • On trobem reflectit el masclisme?
  • Possibles solucions.
  • El llenguatge en la publicitat. Indicadors per detectar una publicitat sexista.
  • Enquesta.
  • Conclusió.
  • Publicitat:
Creació d'una publicitat feta per nosaltres per tal de rebutjar aquest masclisme que vivim en aquesta societat dia a dia. A continuació podem veure aquesta publicitat i desitjo que tots aquells que van veure la nostra exposició i els que no vau estar presents o veuen algun dia aquest apartat del meu bloc, puguin valorar aquesta petita publicitat feta amb tanta dedicació i esforç per tal de fer arribar a tothom aquest missatge:
 NO fer DIFERENCIA entre l'HOME i la DONA.



Estic molt contenta amb el treball en grup realitzat i amb la presentació encara que els nervis van fer que  es pasin les imatges de les diapositives una mica ràpides però en general penso que va ser una bona exposició i que va arribar el missatge més important: STOP amb el masclisme!



    Un bon comunicador

    Aquest treball pertany al mòdul  de COED i GITIC. El grup era de 4 persones i fer un seguiment d'un personatge televisiu que creguéssim que fos un bon comunicador i explicar davant dels nostres companys de classe i els dos professors, perquè és un bon comunicador; vam escollir a Júlia Otero ja que vam estar d'acord des de un principi que era una bona comunicadora i personatge important i conegut entre nosaltres.


    Júlia Otero


    Per realitzar aquest treball teníem llibertat alhora de fer la presentació, a continuació explicaré els diferents recursos utilitzats i explicació de cadascun dels apartats:


    • Pàgina web:


              Vam crear una pàg. web on la vam distribuir en diferents apartats:
                      - Biografia
                      - Trajectòria professional
                      - Entrevistes a personatges famosos
                      - Xarxes socials
                      - Conclusió


    • Prezi:


             El prezi va ser la presentació que vam utilitzar per resumir tot el contingut de la pàgina web per      
             poder explicar-ho. En ell utilitzem un mapa conceptual per recollir totes les ideas principals.


    Conclusió:


    Per què és una bona comunicadora?
    • Compleix amb tots els requisits que descriu el llibre "Parlar bé en públic".
    • Llenguatge i expressió corporal, adaptat al seu medi.
    • Bon to, mirada i entonació.
    • Propera als col·laboradors i oients dels seus programes.
      No m'agradaria finalitzar aquesta entrada sense dir que estic orgullosa del treball realitzat darrere d'aquesta presentació i que és un gust poder treballar amb persones que mostren interès al fer les coses; també dir que va haver una varietat de personatges coneguts i molt bones presentacions i d'algunes ens van fer riure.

      dijous, 15 de desembre del 2011

      Recitacions

      Què vol dir, recitar un poema?
      Dir en veu alta un text literari amb una entonació adient per realitzar el seu contingut poètic.


      Passos per fer una bona recitació:
      1. Conèixer el poema


      Per poder recitar un poema, tenim que llegir-lo els cops que siguin necessaris per saber i sentir aquell sentiment que l'autor d'aquest volia transmetre quan el va escriure.


      2. Aprendre el poema


      Per poder memoritzar el poema hem d'haver fet el pas anterior perquè un poema no es pot recitar sense entendre'l perquè un poema amaga: sentiments, paraules, i històries viscudes.
      Un cop entès, per poder memoritzar-lo s'ha de llegir les vegades que sigui necessàries.


      3. Recitació del poema


      Un cop apres, arriba el pas més difícil. Per poder recitar el poema hem de tenir en compte:
      Entonació adequada als diferents versos i paraules.
      To de veu clar, alt i mantenir-lo durant tota la recitació.
      La mirada ha de ser uniforme, mirant tranquil·lament a tothom, transmetent aquesta poesia que estas recitant.
      L'expressió corporal ha d'acompanyar a allò que dius,
      Recitar-lo amb el cor i la ment.
      Controlar els nervis ja que els nervis ens poden jugar una mala passada.


      La meva recitació a classe, penso que vaig fer-la be encara que potser podria haver gesticulat una mica més però no gaire. Estic contenta del meu resultat ja que estava molt nerviosa i pensava que els nervis hem farien fallar però no va ser així.
      Vaig escollir una poesia de Montserrat Abelló, "Vine et vull veure", una poesia amb molts sentiments i molt profunda. Vaig escollir aquesta ja que la lletra hem va agradar moltíssim i volia recitar una poesia que tingués sentis per ami i sense dubte, ho vaig aconseguir.


      A continuació deixo el poema que vaig triar per si voleu gaudir com jo vaig fer-ho:



      "Vine, et vull veure"


      Vine, et vull veure

      davant meu.
      No com pretenies
      sinó tal com ets.

      Ja res no desfarà
      aquesta imatge perfeta,
      que ha quedat clavada
      en mi.

      I d’allò que tant
      volies que fos,
      ja no me’n queda ni
      el més lleu record.

      I ara se’m fa més dolça la certesa
      que aquell altre tenir-te
      a prop a contracor.

      Montserrat Abelló i Soler

      Desitjo que gaudiu amb la poesia com jo vaig gaudir amb la meva i en les diferents poesies que els meus companys van recitar ja que recitar un poema davant de 70 persones no es gens fàcil.



      Anàlisi dels anuncis publicitaris


      Avui a la classe de COED hem après que a partir de l'observació de les diferents imatges creades en els anuncis publicitaris, podem extreure molts detalls que molts cops per falta del nostre interès, ni ens adonem de que existeixen però tenen molta importància alhora de fer l'anunci.

      És important tenir present que totes les imatges que surten en un anunci publicitari, tenen importància si no no les posarien, si ens parem a veure qualsevol anunci detingudament, tindrem l'oportunitat de valorar tots aquells detalls que volen transmetre.
      L'anunci de Seat Altea ha sigut un dels anuncis que la Imma ens ha ensenyat per tal d'analitzar-lo.
      L'anunci ens vol transmetre la gran capacitat i comoditat que té aquest cotxe nou i que no és un simple medi de transport que ens porta cap un lloc si no un transport que ens transmet amor i confiança. És un anunci una mica llarg però significatiu que per captar la nostre atenció utilitza metàfores properes a nosaltres.

      Si cliqueu a l'enllaç podreu veure i apreciar detingudament l'anunci i fer un anàlisi de totes les seves parts. Us adonareu de la quantitat d'imatges que hi han. A partir d'ara a través de l'observació i l'anàlisi, veuré els anuncis de manera diferent ja que he après que els anuncis amaguen molta informació i que té un gran treball per poder aconseguir un video ben fet.

      dimecres, 30 de novembre del 2011

      Mapa d'aprenentatge de Pearaltrees i educat 2.0

      Què és Pearltrees?
      Pearltrees és una eina que permet a traves de la xarxa, crear arbres utilitzant totes aquelles fonts com per exemple: blocs, twitter, facebook distribuint tota la informació de la manera més entenedora per a nosaltres i amb la possibilitat de distribuir aquesta informació a altres. Tota aquella informació que va creant aquesta estructura es diuen perles i a cadascuna d'aquestes es poden afegir d'altres i d'aquesta manera podem fer una estructura molt completa i organitzada.

      Com utilitzar Peartltrees?
      Per començar ha utilitzar Peartrees es necessari que incorporem l'icono del programa a L'extensió del Google Chrome, aquesta es una virtut ja que cada cop que una informació de les que desitjaves surti, si cliquem a aquesta icona surtira la informació relacionada amb aquell tema i surt com ha una nova perla, si com a informació t'interessa es distribueix segons l'arbre realitzat amb la distribució de les perles posades anteriorment i pots esborrar-la o distribuir-la de la manera desitjada.
      educat 2.0 in karen (karen.mtnez)

      Un cop apresa aquesta eina, penso que a partir d'ara hem pot ser molt útil per emmagatzemar informació desitjada o creació d'arbre per poder estudiar.
      • Què és educat 2.0?
        Educat és un programa que promou l'us dels instruments digitals en els processos d'ensenyament i aprenentatge a les diferents aules dedicades a l'educació.
        Els objectius podem dividir-los en dos aspectes:
        Professorat:
                 - Conèixer i utilitzar les TIC com a instrument metodològic.
                 - Elaborar recursos i instruments digitals per a les tasques dels nens.
        Alumnat:
                 - Tenir coneixements sobre l'ús de les noves tecnologies.
                 - Utilitzar els diferents recursos educatius al llarg del seu aprenentatge.
                 - Han de potenciar el treball en equip i desenvolupar la capacitat d'analitzar, contrastar  
                    i processar tota la informació.
      • Procés de construcció del mapa d'aprenentatge

      • Reflexió d'aquestes implicacions

      dijous, 27 d’octubre del 2011

      Qui ets tu?

      La passada classe de COED la vam dedicar al "Qui ets tu", treball que es tractava en escollir a algú de la classe i descriure'l per mitjà d'una poesia o historia que teníem que inventar amb la finalitat de descriure al company escollit i per altra banda, el teníem que representar a partir d'una fotografia y una frase, per exemple: una imatge, un collage, lletres, entre d'altres.


      Al començar la classe vam posar les representacions gràfiques de tots els alumnes per el voltant de l'aula. Un cop finalitzat cadascun explicava la seva representació i deia a qui descrivia. El meu treball el vaig fer d'una alumna que és diu Meri i la veritat estic molt contenta del meu resultat.
      Un cop acabada l'exposició, vam estar parlant de les coses que s'havien fet bé i de les que es teníem que millorar.
      La veritat aquest treball hem va ser molt interessant perquè trobo que és una ajuda per conèixer més als companys de classe ja que per el poc temps que portem a la universitat i la gran diversitat companys que hi ha, no hem pogut relacionar-nos amb tots i aquesta es una manera per apropar-nos a cada companys i saber més aficions, gustos i pensaments.
      Per donar per acabat aquest tema, a continuació veurem algunes de les representacions gràfiques de diferents companys de classe:




















      Per últim, explicar aquesta imatge que representa la silueta d'una noia en color negre representant que és una noia que fisicament no es pot apreciar la bella persona que és i està situada en un fons blanc per destacar que encara que aparenti una imatge que no és, es te que conèixer per veure que és molt transparent i propera. En el dit, està senyalant a una bombeta que representa la seva expontaneitat i ideas tan acertades. Finalitzaré aquest apartat del blog dient-vos que aquesta és la representació gràfica que vaig fer a la meva companya i amiga, Meritxell.